Hej Jonas, velkommen til VVS 23.
Tak skal du have.
Jonas, hvad laver du til dagligt?
Jeg bygger huse.
Ja?
Ja.
Hvorhenne?
Odsherred primært.
Ja.
Det er et lokalt firma. Vi prøver at holde os så lokale som muligt. Slippe for at køre alt for langt.
Ja, det er jo smart.
Det er fantastisk.
Og er der nok at lave i dag?
Der er rigeligt at lave i dag, så det er helt fantastisk.
Det er dejligt at høre.
Ja.
Kender I til sådan noget som Ordrestyring?
Ja, det gør vi.
Altså, er I kunder?
Ja.
Det er stadigvæk meget nyt, så jeg vil ikke påstå, at jeg er super bruger.
Nej.
Jeg kan godt lide platformen.
Jeg synes, at det er forholdsvis nemt.
Vi er gået i gang med at introducere det til folkene.
Det falder sådan rimelig let og naturligt, så det er egentlig fint.
Hvor mange mand har du?
Jamen, det er 60-70 mand, der bruger det.
Ja, 60-70. Det er en ordentlig flok.
Ja, det er det også.
Derfor tager det lidt tid at få op at køre det hele.
De fordele, jeg tænker, der er, når vi får det ordentligt op at køre,
det er den måde, vi kan lave budgetopfølgelsen og hele økonomidelen på det.
Det er det, vi glæder os mest til at blive gode til.
Man kan sige, at den del af timeregistreringen har vi af nogle andre i forvejen,
og jeg har været helt kendt med.
Men vi kunne måske godt tænke os at få det til at tale lidt bedre sammen.
Ja, for kører I så timeregistreringen i en anden platform?
Det har vi gjort hittil og er ved at flytte det hele rundt nu, så vi samler det.
Ja, det giver absolut bedst mening.
Ja, okay. Og har I så mange sager? I er jo 60-70 mand...
Så I har mange sager i gang hele tiden?
Ja, og det er både store projektsager,
men også små enkelte Hr og Fru Jensen.
Og som jeg ser det, så bruger vi samme sæt op hele vejen rundt.
Både til de store og de små ting?
Ja.
Det er jo genialt.
Ja, sådan virker det på mig.
Hvis vi faktisk har fået det til at fungere for os, så fungerer det.
Hvad vil du sige var de største hurdles eller udfordringer med programmet?
Når man er en lille smule gammel og forstokket og den måde man plejer at gøre ting på,
så er der nogle ting, man lige skal ændre på.
Er det en halvt års tid siden vi startede op med jer?
Ja.
Og i den tid har I kommet med rigtig meget udvikling.
Og det glæder mig hver gang, at der kommer noget nyt.
Jeg synes, at I har været super lydhøre hver gang vi har spurgt ind til noget.
Så bliver det egentlig ændret i det omfang, I kan, men der bliver i hvert fald lyttet til os.
Det synes jeg er fantastisk.
Det er jo altså musik for min ører, Jonas.
Har I budt ind med noget helt konkret, eller er det mere sådan generelt?
Vi har haft nogle udfordringer, primært med det her med noget projektøkonomi,
hvor vi synes vi manglede nogle kolonner og nogle måder, vi kunne dele det op på.
Til at starte med sagde I, at det kan vi ikke nu, men vi prøver at se hvad vi kan.
Og så er der ligesom meldt tilbage, når der er fundet en løsning eller en mulighed.
Og det har været fint. Det er stadigvæk en rejs både for os og jer.
På de interne linjer læser vi, at hver gang der er opdateringer,
så er der jo en alen lang liste af ting, der bliver opdateret.
Fordi der er simpelthen så mange små kroge i Ordrestyring,
som kan alt muligt specifikt, som forskellige har brug for.
Men det er jo klart. Nu er vi et byggefirma,
men I prøver jo at sætte et system op, som I kan sprede så langt ud, som muligt.
Ja, spredehagl.
Ja, selvfølgelig. Og det giver rigtig god mening.
Men det virker som om, at det er til at få rettet til. Det er positivt.
Det er godt at høre.
Og til dagligt, du er byggeleder.
Og betyder det, at man går rundt ude på pladsen,
eller er du mere den, der administrerer på kontoret, eller er det en blanding?
Jeg vil allerhelst være ham, der går rundt ude på pladsen,
men bliver fanget alt for meget på kontoret bag skrivebordet.
Men jeg skal indrømme, at jeg vil allerhelst være på pladsen.
Ja, det er der, action happens.
Ja, og det er der, jeg føler mig bedst tilpas.
Så jeg flytter i hvert fald mit kontor med rundt, og er ude på pladsen.
Så føler jeg stadigvæk, at jeg er lidt med til at bygge.
Jamen det er jo også vigtigt, at man har føling.
Fingeren på pulsen.
Det synes jeg.
Jamen Jonas, har du nogle opfordringer, eller advarsler,
til andre virksomheder, som overvejer et system,
som kan administrere og hjælpe med det administrative?
Altså, jeg ved ikke, om jeg har nogle advarsler.
Hvis jeg har nogle opfordringer, så synes jeg bare, at man skal prøve.
Jeg synes, at I har været super åbne og lydhøre overfor at prøve det af.
Uden at man har været tvunget til at binde sig på noget tiårig periode,
eller noget som helst.
Det er dejligt at høre.
Det har været fint. Så det er bare at prøve.
Super Jonas. Tusind tak for snakken.
Velbekomme.
God messe.
Tak i lige måde.